De start
Aanvankelijk dacht het kersverse bestuur dat er zeker niet meer dan 25 motorrijders geïnteresseerd zouden zijn in een café-racer club, maar het liep anders. Het eerste club-evenement was de Rocket Run, een rit van Amsterdam naar Egmond, waar 60 rockers aan deelnamen. De club groeide snel en aan het einde van dat jaar telde de RRCRC al 115 leden. Het volgende jaar organiseerde de club zijn eerste treffen dat de toepasselijke naam Piston Party kreeg. Het werd gehouden in en om het clubhuis van de MC Barneveld. Dit treffen werd een groot succes; het werd door ongeveer 100 leden bezocht en ’s avonds speelde een Rock & Roll band muziek uit de jaren ’50 en ’60. De Rocket Run werd voor de tweede keer gereden, waarbij het aantal deelnemers de 100 naderde.
Frankrijk en de Rockateer
In 2000 organiseerde de RRCRC zijn eerste buitenlandse uitstapje, een bezoek aan de Coupes Moto Légende op het circuit van Montlhéry, vlak bij Parijs. Dit evenement zullen de vijf deelnemers nooit vergeten. Op de heenreis kregen zij de ene regenbui na de andere over zich heen maar het evenement zelf was fantastisch, net als de wijn. Door hun enthousiaste verhalen in het clubblad The Rockateer, werden meer leden nieuwsgierig en in 2001 reed een groep van 9 rockers naar de races in Frankrijk. Natuurlijk werd er weer veel wijn gedronken, er waren weer prachtige klassieke motoren te zien, er was 100 jaar motorhistorie te bewonderen en het clubblad stond daarna weer bol van de enthousiaste verhalen.
ALV en inschrijving KVK
De club had inmiddels een zodanig omvang bereikt dat het bestuur en de leden het noodzakelijk vonden statuten en een huishoudelijk reglement op te stellen en van de RRCRC een officiële vereniging te maken. Op 3 maart 2001 vond de eerste Algemene Leden Vergadering plaats en op 11 juli dat jaar werd de Road Rocket Café-Racer Club ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel te Alkmaar. Dankzij presentaties op beurzen en veel aandacht van de motorpers bleef de club groeien en op 1 januari 2002 telde de RRCRC circa 285 leden.
5 jarig bestaan
In 2003 bestond de club vijf jaar. Om dit heugelijke feit op gepaste wijze te vieren, vertrokken 25 clubleden naar Engeland om deel te nemen aan Ace Day en de Brighton Burn-Up. Helemaal pechvrij is deze rit niet verlopen, maar alle technische problemen konden onderweg worden opgelost en de deelnemers hadden een fantastisch weekend. Een ander onderdeel van de festiviteiten bestond uit de uitgave van een jubileum-Rockateer. Het werd een clubblad van 44 blz. op A4 formaat waarin niet alleen de complete historie van de café-racers werd beschreven maar dat ook licht wierp op de sociale en politieke omstandigheden in de jaren ’50 en ’60.
Vanaf 2004 is de Bikers’ Classics in Spa-Francorchamps één van de belangrijkste evenementen in de agenda en de groep Nederlandse rockers die dit race-festival bezoekt wordt ieder jaar groter. Dit is trouwens niet het enige evenement in België waar je de Dutchies kunt ontmoeten; zij zijn ook vaste bezoekers van de café-racer bijeenkomsten in Lochristi en Leuven. Daarnaast bezoeken de RRC-leden (al dan niet in clubverband) ook bijeenkomsten in Frankrijk, Duitsland en Engeland. In 2004 telde de club circa 330 leden, een voorlopig hoogtepunt in de geschiedenis van de RRCRC.
Café-Racer Dag
In 2005 namen twee leden van de RRCRC de organisatie van de Café-Racer Dag over (van de Eenhoorn Federatie/Triumph OC). Zij kwamen met frisse ideeën en sindsdien wordt deze bijeenkomst ieder jaar groter. Tegenwoordig heeft de Café-Racer Dag (altijd op de eerste zondag in juli) elk jaar een ander thema. In 2007 was dat Rickman en waren er 15? van deze Engelse specials te bewonderen. In 2009 was Wankelmotoren het thema. Natuurlijk waren niet alle 19 aanwezige rotaries (Suzuki’s, Herculessen and Nortons) café-racers maar dat was deze ene keer (als uitzondering op de regel) geen probleem want iedereen bewonderde de speciale techniek en het aparte uitlaatgeluid. Meer dan 500 motoren verzamelden zich op deze dag in Achterveld en dat was het absolute record van de afgelopen 22 jaar.
Isle of Man
Veel leden droomden er al jaren van om eens de races op het eiland Man te bezoeken. In 2007 zou de Centennial TT (100 jaar na de eerst TT in 1907) worden georganiseerd en dat was een goede aanleiding om actie te ondernemen. Het bestuur besloot hiervoor een in motorreizen gespecialiseerd reisbureau uit te nodigen. Dankzij deze organisatie kon een groep RRC-leden de oversteek naar the Isle of Man maken en de Classic GP bijwonen. Zij hadden een fantastische vakantie die hen nog lang zal heugen.
10 jarig bestaan
2008 Was weer een jubileumjaar; de RRC bestond immers tien jaar. Er werd weer een jubileum-Rockateer (op A4 formaat) uitgegeven met daarin artikelen over de leden en hun motoren, de geschiedenis van de pin-up en de historie van de Rock & Roll. Dit jubileum was de perfecte aanleiding voor een leuk verjaardagsfeest met twee Rock & Rollbands, de Blokzijl Burn-Up en een barbecue. Het was een groot succes, dus waarom het volgende jaar niet weer een feestje organiseren? Het elf jarig bestaan is toch ook een goede reden voor een swingend Rock & Rollfeest!
200+ leden
De club rijdt nog elk jaar de Rocket Run die, sinds 2000, het Rock & Rollfestival in Akersloot als eindpunt heeft. Motoren en Rock & Roll is immers de beste combinatie die je je kunt voorstellen en het is de bestaansreden van de Road Rocket Café-Racer Club. Op dit moment (eind 2009) heeft de club iets meer dan 200 leden, die op alle soorten café-racers rijden: Engels, Europees, Japans en ook enkele Amerikaanse Sportsters.
Spirit of the sixties
Het lidmaatschap staat open voor alle merken café-racers die opgebouwd zijn in de stijl van de jaren ’50, ’60 en ’70. Natuurlijk zijn modernere motoren die de stijl uit de rocker-periode weerspiegelen ook welkom. De doelstelling van de RRC is immers: De sfeer van de “oude rockers scène” uit de jaren ’50 en ’60 nieuw leven in blazen door middel van het organiseren van evenementen in de “spirit of the sixties”.